Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
Tien tips voor meer rendement uit Facebook - Ondernemers in het Buitenland
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

Tien tips voor meer rendement uit Facebook

facebook

20 Aug Tien tips voor meer rendement uit Facebook

Bron foto: Flickr.com

Facebook is veruit het populairste sociale medium en daardoor interessant om te gebruiken voor de online marketing van je bed & breakfast, chambre d’hôtes of andere gastenverblijf in het buitenland. Maar dat werkt alleen als je je pagina slim zakelijk gebruikt zonder het persoonlijke uit het oog te verliezen en als je regelmatig berichten op je Facebookpagina plaatst. Behoefte aan inspiratie? Tien tips om meer rendement uit Facebook te halen zonder geld uit te geven aan promotie.

 

  1. Gebruik foto’s. Een foto bij je bericht trekt meteen de aandacht. In de grote stroom berichten die Facebookers voorbij zien komen vallen posts met foto’s veel meer op. Daardoor bereiken ze meer mensen dan berichten zonder foto’s. Bovendien kun je zo niet alleen vertellen hoe mooi het in jouw omgeving is, maar het ook laten zien.

 

  1. Verwerk links in je berichten. Een Facebookpagina staat niet op zich, het maakt onderdeel uit van je totale online marketing. En dus wil je graag dat je Facebookfans ook je website bezoeken, de plek waar ze een verblijf bij jou kunnen boeken. Verwerk in je berichten op een leuke manier relevante links naar informatie op je website en je zult zien dat er meer traffic van Facebook naar je site komt.

 

  1. Geef tips. Laat zien dat jij de toeristische vraagbaak bent van de omgeving waar je woont. Geef tips over leuke uitjes die je gasten kunnen ondernemen, vertel wat er te doen is voor gezinnen met jonge kinderen of juist voor oudere gasten, wat leuke activiteiten voor cultuur- of sportliefhebbers zijn of in welk jaargetijde natuurliefhebbers het beste bij jou kunnen boeken.
  1. Creëer beleving. Het buitenland spreekt tot de verbeelding, of je er nu woont of op vakantie gaat. Breng iets van de sfeer van het land waar je woont over in je berichten op Facebook: deel bijvoorbeeld een lekker Grieks recept, gebruik wat Franse woorden in je bericht of deel een foto van een mooie Spaanse zonsondergang.

 

  1. Stel vragen. Hoe meer reacties je op je Facebookposts krijgt, hoe groter het bereik van je berichten. En een goede manier om reacties te krijgen is het stellen van vragen. Daarmee sla je twee vliegen in één klap, want je leert je (potentiële) gasten gelijk beter kennen.

 

  1. Schrijf iets over het weer. Geen gespreksonderwerp zo geliefd als het weer. Zeker wij Nederlanders praten (en klagen ;-)) er graag over. Is het in jouw land of regio elke zomer gegarandeerd twee maanden lang zonnig weer of ligt er in de winter de mooiste sneeuw van Europa? Vertel het op Facebook.

 

  1. Plaats filmpjes. Dit sluit aan op punt 1. Op een foto kun je goed laten zien hoe mooi het in jouw omgeving is, maar in een video kan dat nog beter. Bovendien hebben video’s vaak een nog groter bereik dan foto’s en worden ze graag gedeeld: en dat betekent weer nog meer bereik.

 

  1. Deel referenties. Hebben je gasten iets leuks over hun verblijf geschreven in jouw (online) gastenboek? Deel het op Facebook. Voordat mensen een boeking maken lezen ze graag ervaringen van anderen. Een enthousiaste gastenervaring kan hen over de streep trekken om voor jouw verblijf te kiezen.

 

  1. Laat jezelf zien. Maak je Facebookposts persoonlijk. Gasten boeken het liefst bij mensen die ze online al een beetje kunnen leren kennen, zeker als ze naar het buitenland gaan. Als ze al op foto’s op Facebook kunnen zien bij wie ze te gast zullen zijn, geeft dat een vertrouwd gevoel.

 

  1. Spreek mensen rechtstreeks aan. Facebook gebruiken voor je online marketing is iets anders dan Facebook gebruiken als dagboek. Overdrijf daarom niet in het jezelf laten zien door alleen maar over jezelf te schrijven. Mensen volgen je pagina vooral omdat ze er zelf iets aan hopen te hebben. Een slim trucje daarvoor is het zoveel mogelijk gebruiken van het woord ‘je’ (of ‘u’) in je berichten in plaats van ‘ik’ of ‘we’. Als je daar een tijdje mee oefent, zul je zien dat je door een zin een klein beetje te veranderen hetzelfde kunt vertellen!
Rimke
Geen reactie's

Geef een reactie