Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

5 tips voor een succesvol e-book

ebook maken

25 Jan 5 tips voor een succesvol e-book

Een e-book maken is goud waard voor je marketing. Als jij een e-book hebt verzamel je namelijk heel makkelijk e-mailadressen van mogelijke gasten of klanten, met wie jij dan ook daarna in contact kunt blijven. Maar hoe maak je nu een e-book waarvoor jouw mogelijke gasten of klanten in de rij staan en dat jou dus omzet oplevert? In dit artikel deel ik 5 tips voor een succesvol e-book.

 

Tip 1: een goed onderwerp

Hoe aantrekkelijker het onderwerp van jouw e-book is, hoe groter de kans dat heel veel mensen het bij je willen aanvragen. Zorg er vooral voor dat het onderwerp zo interessant mogelijk is voor jouw toekomstige gasten of klanten. Zij zijn immers de mensen voor wie jij jouw e-book maakt. Verdiep je goed in hen: Wat willen zij echt graag van jou weten voordat ze bij je op vakantie komen? Of wat willen ze graag van je leren voordat ze je dienst of product kopen? Of waar liggen ze ’s nachts misschien wel wakker van? Dát wordt het onderwerp van jouw e-book.

 

Tip 2: een ijzersterke titel

De inhoud van jouw e-book kan nog zo waardevol zijn, als de titel niet de aandacht trekt is de kans alsnog groot dat je weinig aanvragen krijgt. Een goede titel maakt nieuwsgierig, maakt duidelijk hoe waardevol het e-book is en laat ook direct zien wat het resultaat is van het lezen van jouw e-book. Mijn eigen nieuwe e-book, dat begin februari verschijnt, heeft als titel: 52 toptips die online marketing laten werken voor jóu. Als je mijn e-book goed hebt gelezen weet je dus hoe je marketing zo inzet dat jij er omzet door krijgt. Het getal 52 maakt ook duidelijk dat je veel tips krijgt en dat het dus waardevol is.

 

Tip 3: maak een goede kapstok

Zelf heb ik jarenlang als journaliste gewerkt en ook twee boeken geschreven, dus voor mij is schrijven iets dat me makkelijk afgaat. Maar voor jou is het schrijven van een (e-)book waarschijnlijk niet iets dat je al (veel) vaker hebt gedaan. Hoe pak je dat dan aan? Ga eerst jouw onderwerp verdelen in kleinere deelonderwerpen. Geef je in jouw e-book bijvoorbeeld een x-aantal tips? Dan is elk van die tips een deelonderwerp. Bedenk daarna ook waar je het over gaat hebben in elk van die deelonderwerpen. Werk dat allemaal eerst uit en ga dan pas schrijven. Dat is veel makkelijker dan wanneer je tijdens het schrijven steeds moet stoppen om te bedenken waar je het nu weer over gaat hebben.

 

Tip 4: breng je e-book onder de aandacht

Als jouw e-book af is gaan mensen het niet vanzelf bij je aanvragen. Het is aan jou om je e-book zo veel mogelijk onder de aandacht te brengen. Doe dat zeker op je website. Geef je e-book een eigen pagina op je website of zet het op een prominente plek op je homepage. Blijf je e-book ook als het al een tijdje uit is actief promoten, bijvoorbeeld door het regelmatig te noemen op social media of in je nieuwsbrief. Jouw e-book is immers over een paar maanden ook nog interessant voor jouw doelgroep!

 

Tip 5: maak een e-bookstrategie

Je hebt je e-book niet alleen maar gemaakt omdat het zo leuk is om te doen. Je hebt er ook een duidelijk doel mee: in contact komen met mogelijke nieuwe gasten of klanten. Een deel van de mensen die jouw e-book aanvragen heeft ook daadwerkelijk interesse om iets bij jou te kopen of een boeking bij je te doen. Maar ze zullen niet meteen na het aanvragen van je e-book in grote rijen voor je (digitale) deur staan om bij je te kopen of te boeken. Het is dus aan jou om ook een plan te maken voor de vervolgstappen die je zet nadat mensen je e-book hebben aangevraagd. De meest simpele vervolgstap is dat zij voortaan jouw nieuwsbrief ontvangen (zorg wel dat je alles dan goed volgens de nieuwe privacywetgeving geregeld hebt). Zo blijven jullie met elkaar in contact. Maar je kunt ook andere vervolgstappen bedenken die misschien nog wel sneller en directer tot nieuwe gasten of klanten leiden.

 

Online VIP-dag: Een e-book als gasten- of klantenmagneet

Wil jij jouw eigen e-book maken en daarmee nieuwe gasten of klanten aantrekken? Maar weet je niet zo goed hoe jij nou een ijzersterk e-book maakt, plus een steengoede strategie om je e-book zo veel mogelijk onder de aandacht te brengen en er ook omzet door te krijgen? Doe dan mee aan mijn online VIP-dag Een e-book als gasten- of klantenmagneet. Tijdens deze online VIP-dag doen we de dingen in één keer goed. We bedenken samen een goed onderwerp en een ijzersterke titel voor jouw e-book en we gaan heel praktisch aan de slag met de inhoud van je e-book. Ik leer je hoe je het aanvragen van je e-book automatiseert zodat mensen het kunnen aanvragen zonder dat jij daar omkijken naar hebt.  En bovenal deel ik alle geheimen met jou voor een goede strategie om via je e-book gasten of klanten te krijgen.

Bij je deelname aan de online VIP-dag Een e-book als gasten- of klantenmagneet krijg je als bonus een gratis maandlidmaatschap van mijn Ondernemers in het buitenland Academie waar je nog veel meer leert over marketing die werkt voor jóu. Ben je al lid van de Academie? Dan profiteer je van een grote korting op je deelname aan de online VIP-dag.

Alles over de online VIP-dag Een e-book als gasten- of klantenmagneet lees je hier.

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
Geen reactie's

Geef een reactie