Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

7 snelle verbeterpunten voor je website

11 Nov 7 snelle verbeterpunten voor je website

Net zoals je voortdurend bezig blijft met het onderhoud van je bed & breakfast, chambre d’hotes of andere gastenverblijf – van een nieuwe inrichting van de kamers tot grootschalig schilderwerk of het aanleggen van nieuwe faciliteiten – zo is het slim om ook regelmatig je website onder de loep te nemen. Is jouw website nog wel up-to-date of laat je kansen liggen om van bezoekers gasten te maken? Met deze zeven simpel toe te passen verbeterpunten maak je het mensen gemakkelijker om bij jou te boeken.

 

1. Inkoppertje

Als iemand je website bezoekt gaat zijn aandacht als eerste uit naar de tekst in het grootste lettertype. Maak daar slim gebruik van door niet alle tekst op je webpagina even groot te maken, maar per pagina enkele koppen te maken waarin de voor jouw bezoeker meest belangrijke informatie staat. Zorg ervoor dat mensen maximaal twee koppen tegelijk op hun scherm te zien krijgen, want mensen kunnen zich vaak maar op maximaal twee dingen tegelijk focussen.

 

2. Denk een stap vooruit

Als bezoekers binnenkomen via je homepage, welke actie wil je dan dat ze daarna ondernemen? Wil je dat ze direct naar je boekingspagina gaan, wil je dat ze foto’s van jouw gastenverblijf bekijken of dat ze je reviews lezen? Help hen een handje door op je homepage een actiegerichte tekst te plaatsen die hen verleidt om naar die pagina door te klikken.

 

3. Reviews

Daarmee komen we gelijk bij een derde punt: reviews van gasten. Mensen die voor het eerst bij jou komen overnachten vinden het prettig om vooraf al te kunnen lezen hoe andere gasten hun verblijf bij jou hebben beleefd. Reviews zijn daarom onmisbaar op de website van je gastenverblijf.

4. Laat zien wie je bent

Mensen gaan naar jou op vakantie vanwege het persoonlijke en kleinschalige; anders hadden ze wel een hotel geboekt. Laat dus door middel van een foto en een leuk verhaal over jullie zelf zien wie hun gastheer en/of gastvrouw is.

 

5. Maak je telefoonnummer klikbaar

We bekijken websites steeds vaker op onze mobiele telefoon en andere mobiele apparaten. Op het e-mailadres op je website kun je meestal wel klikken (als dat bij jou nog niet zo is, zou ik snel zorgen dat dit mogelijk wordt), maar op een telefoonnummer vaak niet, terwijl je met een heel simpele html-code snel instelt dat gasten je meteen als ze op je site zijn kunnen bellen. Gebruik hiervoor <a href=”tel: en voeg daarachter je telefoonnummer toe. Ga verder met “> en opnieuw je telefoonnummer en sluit af met </a>.

 

6. Terugkomgarantie

Zorg dat mensen makkelijk met je in contact kunnen blijven en/of een reden hebben om nog een keer terug te komen op je website, vooral als ze zich nog aan het oriënteren zijn. Dat doe je bijvoorbeeld door op je website goed zichtbaar te maken op welke sociale mediakanalen je actief bent of door de mogelijkheid te geven om je op jouw nieuwsbrief te abonneren. Heb je geen mogelijkheid om in contact te blijven, dan is de kans groot dat gasten die nog in de oriëntatiefase zijn jou aan het eind van hun rondje ‘vakantie googlen’ alweer vergeten zijn.

 

7. Gebruik call to action-knoppen

Een call to action is een knop met tekst in een opvallende kleur die je gasten verleidt om een bepaalde actie uit te voeren. Gebruik je WordPress, dan is Forget About Shortcode Buttons bijvoorbeeld een handige plug-in om call to action-buttons aan je tekst toe te voegen. Denk daarbij goed na over de tekst die je op zo’n knop plaatst, zodat mensen de actie ook echt gaan ondernemen: ‘Boek hier je ontspannen vakantie onder de Spaanse zon’ werkt bijvoorbeeld beter dan alleen ‘Boek nu’.

 

 

Rimke
Geen reactie's

Geef een reactie