Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
Geef geen korting, geef extra waarde
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

Geef geen korting, geef extra waarde

waarde2

17 Nov Geef geen korting, geef extra waarde

Op vrijdag 24 november is het Black Friday. Een uit Amerika overgewaaid verschijnsel dat je inmiddels ook in steeds meer landen in Europa ziet en waarbij veel bedrijven hoge kortingen geven om de periode van de kerstaankopen in te luiden.

 

Door Black Friday kwam ik op het idee om een blog te schrijven over het geven van korting en het bieden van extra waarde. Want nu de wintermaanden zijn aangebroken, zie ik ook veel aanbiedingen van gastenverblijven voorbijkomen waarbij je veel korting krijgt als je nu een vakantie boekt.

En laat ik vooropstellen dat er helemaal niets mis is met het geven van korting. Zelf vind ik het ook leuk om af en toe korting te geven. Wel wil ik je laten zien dat er ook een andere manier is om met de rustige wintermaanden om te gaan: namelijk door voor een boeking hetzelfde bedrag te vragen als in de zomer, maar daar dan extra waarde voor te geven.

 

Extra waarde geven: zo doe je dat

Hoe kun je die extra waarde bijvoorbeeld geven? Een van de mooiste verschillen tussen de winter en de zomer is dat je in de winter (meestal tenminste) meer tijd hebt. Je kunt je gasten dus nog meer persoonlijke aandacht geven dan in de zomer. Neem ze bijvoorbeeld mee op een aantal dagjes uit langs jouw favoriete plekken in je omgeving die alleen de lokale bewoners kennen.

Of neem je gasten mee op een aantal wandelingen door de mooie winternatuur in jouw omgeving en zorg dat je genoeg weet van die natuur om er onderweg mooi over te kunnen vertellen. Of geef je gasten tijdens hun verblijf een aantal kookworkshops waarin je samen lokale gerechten gaat bereiden, waarbij jij de beste geheimen uit de keuken van jouw gastenverblijf met je gasten deelt.

 

Leg in je marketing nadruk op de extra waarde

Heb jij een goed idee bedacht om extra waarde te bieden aan je gasten? Leg dan in de wintermarketing van je gastenverblijf de nadruk op die extra waarde die je gasten krijgen, en op het feit dat je gasten die extra waarde exclusief nĂș, in de winter, van jou krijgen. De prijs van de boeking wordt voor hen dan veel minder belangrijk. Je zult er zelfs nog versteld van staan hoeveel mensen veel blijer worden van extra waarde dan van een korting.

 

 

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
1Reactie
  • Griet
    Geplaatst op 19:37h, 17 november Beantwoorden

    Ik vind korting geven ook geen goed idee.
    En inderdaad in de herfst en wintermaanden hebben we meer tijd voor onze gasten.
    Wij vinden het leuk om samen met onze gasten uitstappen te maken zoals wandelingen in de bergen of fietstochten op de eilanden. Zo komen ze op plaatsen die enkel de locals kennen.
    De herfst is een heel mooie periode. Het is niet zomers druk, de temperatuur is aangenaam en de herfstkleuren zijn prachtig.
    Ik heb hier een nieuwsbrief over geschreven met extra tips voor regendagjes.
    Misschien moeten we zelfs meer vragen. Ze krijgen er immers een gratis gids bij.

Geef een reactie