Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
Dit is waarom jij veel aan online marketing mag doen - Ondernemers in het Buitenland
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

Dit is waarom jij veel aan online marketing mag doen

online marketing

18 Okt Dit is waarom jij veel aan online marketing mag doen

Berichten op Facebook plaatsen, foto’s op Instagram delen, blogs schrijven, nieuwsbrieven versturen, je website onderhouden. Moet je dit als ondernemer nu echt allemaal doen? Nee, het hoeft niet, maar JA, het is slim om het wel te doen. En dat heeft alles te maken met de vier groepen waarin jouw toekomstige gasten of klanten qua koopgedrag in te delen zijn.

 

Deze vier groepen worden uitgelegd in het zogenaamde DISC-model. Elk van deze vier letters staat voor een bepaalde gedragsstijl, ook qua koopgedrag. D-types bijvoorbeeld nemen snelle beslissingen, terwijl S-types overal uitgebreid de tijd voor nemen en het dus echt nodig hebben om veel van jou te horen. Ik leg het je hierna stap voor stap uit.

 

D-stijl: de makkelijkste groep qua marketing

Mensen met een D-stijl zijn direct en daadkrachtig en het zijn echte doeners. Ze weten precies wat ze willen. Als jij iets aanbiedt dat zij op dat moment nodig hebben, dan zullen ze niet aarzelen en het meteen bij je aanschaffen. Qua marketing is dit de makkelijkste groep: je hoeft jouw aanbod eigenlijk alleen maar op het juiste moment onder hun aandacht te brengen. Als de timing goed is levert je dat direct een nieuwe gast of klant op.

 

I-stijl: zoek de interactie op

Mensen met een sterke I-stijl houden van interactie en hebben een brede interesse. Zij vinden het waardevol om jou en je bedrijf eerst beter te leren kennen voordat ze een boeking of aankoop bij je doen. Ze zullen je daarom op zo veel mogelijk plekken waar jij online actief bent gaan volgen. Zij willen ook zien wie jij als persoon achter je bedrijf bent en ze vinden het leuk als je hen ook beter wilt leren kennen. Video’s en of Facebook Lives gebruiken in je marketing werkt goed om deze groep mogelijke gasten of klanten aan te spreken. Je herkent je mogelijke gasten of klanten met een I-stijl doordat ze actief op je berichten op social media reageren en vragen aan je stellen. Als ze eenmaal jouw gast of klant zijn geworden én tevreden zijn, zullen ze dit ook zeker met anderen gaan delen. Echte ambassadeurs dus.

 

S-stijl: gebruik klantervaringen

Mensen met een S-stijl zijn sociaal, stabiel en sympathiek. Ze houden van zekerheid en nemen geen snelle beslissingen. Voordat zij een aankoop of een boeking bij je doen zullen ze zich goed inlezen. Ze hebben niet genoeg aan berichten op social media om hun aankoopbeslissing te nemen, maar vinden het prettig om zich op je website, in je blogs en/of in je nieuwsbrief verder in te kunnen lezen. Ook hechten ze waarde aan het kunnen bekijken van ervaringen van jouw eerdere gasten of klanten. Krijgen ze op basis daarvan een betrouwbare indruk van je, dan gaan ze wellicht over tot een boeking of een aankoop bij jou.

 

C-stijl: neem de tijd

En dan zijn er nog de mensen met een C-stijl: constant, correct en calculerend. Zij houden van zo volledig mogelijke informatie. Ze zullen niet snel reageren op je social mediaberichten of je blogs, maar als je hun interesse hebt gewekt, lezen en bekijken ze alles wat jij aan marketing doet wel grondig. Ook hechten ze waarde aan cijfers, bijvoorbeeld aan cijfers die jij van je gasten of klanten hebt gekregen, en vinden ze het handig als jij een pagina met Veelgestelde vragen op je website hebt. Mogelijk nemen ze na een tijdje per mail of telefonisch contact met je op om vragen te stellen over je aanbod. Neem in dat geval de tijd om daar uitgebreid antwoord op te geven en dwing hen niet om snel een beslissing te nemen over jouw aanbod. Voordat mensen met een C-stijl overgaan tot een aankoop of boeking bij jou willen ze er namelijk absoluut zeker van zijn dat ze kwaliteit voor hun geld krijgen.

Doe veel aan online marketing

Er zijn mensen die een heel sterke voorkeursstijl hebben (D, I, S of C), maar ook veel mensen die een mix van verschillende stijlen hebben. En dat is precies de reden dat jij zo veel aan online marketing mag doen, in verschillende vormen, zodat je elk van jouw groepen mogelijke gasten of klanten aanspreekt en bereikt met je marketing!

 

 

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
2 Reactie's
  • Wendy van der veen
    Geplaatst op 08:34h, 20 oktober Beantwoorden

    Dankjewel voor alle waardevolle tips!

    • admin
      Geplaatst op 10:49h, 20 oktober Beantwoorden

      Graag gedaan, Wendy!

Geef een reactie