Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

Ontvang jij bezoekers gastvrij of stuur je ze het bos in?

forest

11 Feb Ontvang jij bezoekers gastvrij of stuur je ze het bos in?

Je ontvangt je gasten met schone kamers en een warm welkom bij aankomst, brengt hen elke ochtend verse broodjes, zet ‘s avonds heerlijke maaltijden op tafel, bent een vraagbaak voor tips over leuke activiteiten of mooie wandel- en fietsroutes: kortom, je gasten leg je helemaal in de watten. Maar ben je op je website ook zo gastvrij of laat je je websitebezoekers aan hun lot over?

 

Je websitebezoekers ontvangen is heel iets anders dan het ontvangen van je gasten. Websitebezoekers kunnen op elk moment van de dag online bij je op de stoep staan en je hebt geen idee wie ze zijn en wat ze precies willen.

Nu is er één ding dat je vrij zeker weet als mensen jouw website bezoeken: ze zijn op zoek naar een kleinschalig verblijf waar ze persoonlijk ontvangen worden door de gastheer en/of gastvrouw des huizes. Als het hen niet uitmaakt bij wie ze te gast zijn, dan boeken ze immers wel een hotel of een huisje op een vakantiepark.

 

Laat jezelf zien

Je bezoekers willen jou online daarom al leren kennen, kunnen inschatten of ze bij jou een mooie tijd gaan hebben. Laat hen dus niet alleen een beeldscherm zien met daarop jouw website, maar maak je site persoonlijk en zorg dat bezoekers een gevoel bij je krijgen: dat ze kunnen zien en voelen wie jij bent.

Dat doe je bijvoorbeeld door over jezelf te vertellen, je eigen enthousiaste schrijfstijl te gebruiken, te gaan bloggen, foto’s te laten zien waarop je aan het werk bent in je gastenverblijf, of nog leuker: een video te plaatsen, zodat mensen je niet alleen kunnen zien, maar ook kunnen horen. En doe dit niet alleen op de ‘Over ons’-pagina, maar op je hele website.

Maak je site persoonlijk en zorg dat bezoekers een gevoel bij je krijgen

Gebruik wegwijzers

Wat doe je als je een telefoontje krijgt van nieuwe gasten die bijna bij je zijn, maar op het laatste stuk de weg kwijt zijn? Dan loods je hen waarschijnlijk met aanwijzingen naar je gastenverblijf toe of je rijdt naar ze toe, zodat ze het laatste stuk achter jou aan kunnen rijden. Toch laat je op je website je bezoekers vaak wel verdwalen. Je hebt zoveel pagina’s en geeft zoveel informatie dat veel bezoekers de weg kwijtraken en dus maar wegklikken, naar een andere website.

Nu zijn er een paar vaste vragen waar bijna alle bezoekers van jouw website antwoord op willen voordat ze boeken. Zo willen ze weten hoe anderen hun verblijf bij jou hebben ervaren, hoe de gastenkamers eruitzien en natuurlijk wat een verblijf bij jou kost. Weet je wat de belangrijkste vragen van jouw websitebezoekers zijn? Leid hen dan met opvallende links of knoppen van de ene pagina naar de andere pagina op je website waarop ze antwoorden kunnen vinden. Zo zorg je niet alleen dat ze op je website niet verdwalen, maar leid je ze ook op een heel natuurlijke en gastvrije manier door hun beslissingsproces voor het boeken van een vakantie, op weg naar het eindpunt: een reservering bij jou.

 

.

 

Rimke
Geen reactie's

Geef een reactie