Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
Steek je hoofd maar boven het maaiveld uit - Ondernemers in het Buitenland
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

Steek je hoofd maar boven het maaiveld uit

hoofd boven maaiveld

31 Aug Steek je hoofd maar boven het maaiveld uit

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg! Heb je deze uitdrukking al eens geprobeerd te vertalen in het land waar jij woont? Volgens mij is het echt een typisch Nederlands gezegde, dat ze in het buitenland niet kennen. Je hoofd boven het maaiveld uitsteken, dat moet je als Nederlander vooral niet doen. Maar ik vind dat je dat juist wél moet doen, vooral ook in de online marketing van jouw mooie bedrijf!

 

Elke dag twee berichten plaatsen op mijn zakelijke Facebookpagina? Ze zien me aankomen. Elke week een nieuwsbrief sturen? Is dat eigenlijk niet spammen? En een eigen e-book uitbrengen, en dan ook nog met een foto van mezelf op de cover, wie zit daar nu op te wachten?

 

Ja, ik heb ook regelmatig last van de Nederlandse mentaliteit van ‘Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’. Toch probeer ik niet te veel te luisteren naar dat stemmetje dat zegt dat ik vooral niet te veel moet opvallen, omdat het zoveel mooie dingen met zich meebrengt als ik er juist lekker eigenwijs tegenin ga. Omdat de informatie die ik deel zo waardevol kan zijn voor wie het leest. En ik wil jou ook motiveren om je hoofd lekker ver boven het maaiveld uit te steken, omdat ook jij dan superwaardevol bent voor wie jouw gasten of klanten zijn of in de toekomst gaan worden. Daarom deel ik 3 tips met je waarmee jij echt opvalt bij hen.

 

1. Zet maar op je website wat jou uniek maakt

Zet maar op je website waarin jij de allerbeste bent. Of, als je dat een beetje te spannend vindt, waarin jij de leukste bent. Of misschien de beste van je regio, of één van de tien beste van de wereld. Zet het niet klein en ergens verstopt op je website, maar zet het bovenáán in een oneliner (een tekst van 1 regel die je groter maakt dan de andere tekst op je website), zodat elke bezoeker van je site meteen ziet wat jou uniek maakt. Daarmee krijg je namelijk heel veel aantrekkingskracht op precies die mensen die jij graag als gast of klant wilt hebben.

 

2. Laat maar lekker vaak van je horen

Hoeveel gasten had jij de afgelopen zomer? Of hoeveel klanten had je al dit jaar? En nadat je hen hebt uitgezwaaid, of nadat jullie zaken hebben gedaan, wat heb je daarna nog van je laten horen? Hoe zorg jij ervoor dat je met hen in contact blijft, dat je op hun netvlies blijft, dat ze ook volgend jaar weer bij jou op vakantie komen of dat ze vaker een product van je kopen of een dienst van je afnemen?

Blijf met al je gasten of klanten in contact. Bijvoorbeeld op Facebook: plaats maar lekker vaak een bericht op je zakelijke pagina, want Facebook laat lang niet al je berichten aan iedereen zien. Ook het maken en versturen van een nieuwsbrief is een heel goede én leuke manier. Verstuur ‘m vaak. Laat maar regelmatig van je horen. En nee, dat is geen spam, zolang je maar één ding goed in de gaten houdt: dat je in je nieuwsbrief waarde geeft, dus verhalen, tips of andere informatie die waardevol is voor de lezer van jouw nieuwsbrief. Ik weet zeker dat het je meer terugkerende gasten of klanten gaat opleveren.

 

3. Zet jezelf maar op de voorgrond

Denk je dat mensen die bij jou te gast willen zijn puur voor jou kiezen omdat je prijzen zo aantrekkelijk zijn? Of omdat ze zich zo aangetrokken voelen tot jouw regio? Of denk je dat jouw klanten alleen voor jou hebben gekozen vanwege jouw uitstekende product of dienst? Voor een deel heb je vast gelijk, maar bijna alles wat ze bij jou kunnen krijgen, kunnen ze ook ergens anders vinden. Iedere ondernemer heeft concurrenten die in principe precies hetzelfde kunnen.

Mensen kiezen juist voor jóu, en voor jouw gastenverblijf of jouw product of dienst, omdat ze jóu leuk vinden. Jou krijgen ze er alleen bij als ze zaken doen met jou, niet als ze voor een ander kiezen. Maar die aantrekkingskracht krijg je pas als jij jezelf laat zien in je online marketing. Als jij een foto van jezelf op je website zet, als jij persoonlijke verhalen en foto’s deelt op Facebook, als jij in je blogs vertelt waaróm jij doet wat je doet en daar zo gepassioneerd over bent, en als jij in alles helemaal jezelf bent. Verstop jezelf in je marketing dus niet achter je mooie gastenverblijf of je prachtige producten of diensten, maar laat jezelf juist zien, of dat nu in woord, beeld of allebei is!

Wil je reageren op mijn blog? Dat vind ik erg leuk. Je mag dat doen op mijn Facebookpagina https://www.facebook.com/ondernemeninhetbuitenland, als reactie onder mijn blog of in een persoonlijk berichtje aan rimke@ondernemersinhetbuitenland.nl. Wil je dagelijks tips en inspiratie voor marketing met de WAUW-factor (Waardevol, Aantrekkelijk, Uniek en Winterproof), like dan mijn Facebookpagina!

 

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
Geen reactie's

Geef een reactie