Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
Drie geheimen van een goede website anno 2016 - Ondernemers in het Buitenland
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

Drie geheimen van een goede website anno 2016

foto website

14 Apr Drie geheimen van een goede website anno 2016

Wat zijn de belangrijkste criteria waar een goede website anno 2016 aan moet voldoen? En wat is specifiek belangrijk voor de website van een gastenverblijf? Die twee vragen legde ik voor aan Tim de Vries, eigenaar van TEQQED.com, die websites bouwt voor ondernemers en ook mijn nieuwe website heeft gemaakt.

1. Design: gebruikerservaring voorop

Design gaat over hoe je website eruitziet en functioneert. Tim: “Design is een breed begrip, maar wordt vooral geassocieerd met het grafische aspect van een website of app. Een goede interface en gebruikerservaring zijn echter vele malen belangrijker, omdat daarmee informatie beter vindbaar is en bezoekers hun doelen bereiken (en daarmee jij als ondernemer ook). Vanzelfsprekend is het grafische gedeelte ook van belang: bezoekers moeten niet afhaken omdat een website er te verouderd of onprofessioneel uitziet. Verder is het belangrijk dat een website toegankelijk is, niet alleen op desktops (vaste computers), maar ook op mobiele telefoons en tablets.”

2. Content: beknopt bovenaan, uitgebreider onderaan

Content omvat alles wat er op je website staat: teksten, foto’s, video’s en andere informatie. Tim: “Dat waarvoor de bezoeker komt dus. Zorg altijd voor een goede balans tussen leesbaarheid (scanbaarheid) en hoeveelheid informatie op je website. Over het algemeen geldt de regel dat alles ‘boven de vouw’ – het zichtbare gedeelte van een webpagina – beknopt en overzichtelijk moet zijn. Onderin de pagina kun je uitgebreidere informatie tonen.
De content moet je altijd afstemmen op het doel van de website. Zo is bijvoorbeeld de ‘over ons’-sectie voor een kleine Bed & Breakfast veel belangrijker dan voor een grote hotelketen, omdat het een veel persoonlijkere omgeving is en de eigenaren van grote invloed zijn op de ervaring en beleving van gasten. Goed gebruik van foto’s, video, tekst en andere elementen is erg belangrijk.”

3. Data: meten is weten

Data zijn de gegevens die je over je website kunt verzamelen, bijvoorbeeld over het aantal bezoekers en hun gedrag op jouw website. Tim: “Zonder data valt er niets te meten en te verbeteren. Elke dag dat een website zonder Google Analytics of een vergelijkbaar gratis programma online staat is in principe een verloren dag.
Zonder dat je gegevens hebt over het aantal bezoekers, de websites waar ze vandaan komen, welke pagina’s worden bekeken en hoeveel bezoekers waar afhaken vaar je totaal blind. Helemaal als je ook nog adverteert en je niet weet hoeveel clicks een banner oplevert (dit zie ik helaas nog vaak gebeuren).
Een absoluut cruciaal onderdeel van elke serieuze website is het verzamelen van gegevens, waar je vervolgens ook daadwerkelijk iets mee doet om de website te verbeteren en daarmee de conversie (oftewel het aantal websitebezoekers dat een vakantie bij jou boekt) te verhogen.”

Speciale aanbieding

Tim geeft aan dat er vanzelfsprekend nog vele andere criteria zijn waaraan een moderne, effectieve website moet voldoen. Wil jij je geen zorgen hoeven maken over de vraag of je website wel helemaal van nu is: dus of hij goed gevonden wordt en je bezoekers aanzet om een vakantie bij jou te boeken? Dan kun je nu profiteren van een Speciale aanbieding, namelijk een compleet nieuwe website plus een basistraining Schrijven om te scoren in Google voor slechts 799 euro (excl. btw). Hiervoor krijg je:

– Een website van vijf pagina’s: Home, Over, Aanbod, Nieuws en Contact (waarbij er in overleg ook andere pagina’s mogelijk zijn)
– Een website die op alle apparaten (vaste computer, laptop, telefoon, tablet) prettig te gebruiken is
– Een website die makkelijk in het gebruik is en je bezoekers daarmee op een subtiele manier aanzet tot actie: het boeken van een vakantie bij jou!
– Een typografisch logo, oftewel een logo dat bestaat uit letters
– Google Analytics
– Live chatfunctie
– Knoppen naar je social media-pagina’s
– Aanmeldformulier voor je nieuwsbrief
– Training om zelf webteksten te schrijven die goed gevonden worden in Google
– Training om zelf goede blogs te schrijven: dé manier om je website blijvend goed vindbaar te houden in Google
– Training over hoe Google Analytics werkt en hoe jij het gebruikt om je website nóg beter te maken
– Plus natuurlijk onze uitstekende service

Wil je gebruikmaken van deze speciale aanbieding of wil je meer weten? Neem contact op met Rimke via rimke@ondernemersinhetbuitenland.nl. Heb je de training Schrijf teksten om te scoren in Google van Ondernemers in het buitenland al gevolgd en wil je profiteren van dit aanbod? Neem dan contact op voor een extra speciale aanbieding.

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
Geen reactie's

Geef een reactie