Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
7 manieren om extra waardevol te zijn voor je gasten
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

7 manieren om extra waardevol te zijn voor je gasten

waardevol gasten

18 Aug 7 manieren om extra waardevol te zijn voor je gasten

Als gastenverblijfeigenaar ben je waardevol voor je gasten. Je bezorgt hen een fijne en ontspannen vakantie, waardoor ze er daarna weer vol energie tegenaan kunnen. Ben je extra waardevol voor je gasten, dan gebeurt er nog meer: je krijgt veel meer vaste gasten die zo vaak mogelijk bij jou terug willen komen, waardoor je veel minder tijd hoeft te steken in het krijgen van meer nieuwe gasten. In deze blog geef ik je 7 tips om meer waarde te geven aan je gasten.

 

1. Maak een waardevol vakantievoorpretboekje

Bijna net zo leuk als de vakantie zelf is de vakantievoorpret: alvast fantaseren over hoe mooi het eruitziet op je vakantiebestemming, plannen maken voor leuke uitstapjes en je verheugen op het heerlijke eten in het buitenland. Breng je gasten alvast in de vakantiestemming door jouw eigen vakantievoorpretboekje te maken en naar hen te mailen. Je kunt daarin bijvoorbeeld foto’s van je gastenverblijf en de omgeving opnemen, tips geven over leuke uitstapjes en een lokaal recept beschrijven dat ze zelf thuis alvast eens kunnen maken.

2. Werk samen met andere ondernemers in je omgeving

Waar je ook woont, je hebt altijd collega-ondernemers in je omgeving met wie je kunt samenwerken om je gasten meer waarde te bieden. Bijvoorbeeld met de lokale bakker: jouw gasten mogen bij hem met korting de lokale specialiteit proeven, jij verwijst al je gasten naar hem door. Of zet voor je gasten een mooie wandeling uit waarbij ze onderweg bij verschillende horecaondernemers een hapje of drankje krijgen.

3. Maak een Facebookgroep voor gasten

Eén van de leuke dingen van vakantie is dat je altijd nieuwe mensen leert kennen. Maar in de drukte van alledag verlies je elkaar na je vakantie meestal snel weer uit het oog. Terwijl het juist zo leuk is om contact te houden, ook om het vakantiegevoel langer vast te houden. Jij kunt daarbij van waarde zijn, bijvoorbeeld door een besloten Facebookgroep te maken waar alleen je gasten lid van kunnen worden en zo contact met elkaar kunnen houden. En als het in jouw Facebookgroep gezellig is, dan spreken je gasten vast af om volgend jaar weer met zijn allen bij jou op vakantie te gaan!

 

4. Schrijf blogs vol met tips

Bij op vakantie gaan hoort niet alleen voorpret, maar ook voorbereiding. Je gasten kunnen daarbij allerlei vragen hebben: Kun je in Spanje water uit de kraan drinken? Hoe bestel je in Italië een koffie op het terras? En werkt mijn telefoonoplader wel in Frankrijk? Jij kunt nog voor hun vakantie alle vragen en zorgen wegnemen door op je website waardevolle blogs te schrijven vol praktische tips over op vakantie gaan in jouw land.

 

5. Maak video’s van je gastenverblijf en omgeving

Bij tip 1 schreef ik het al: mensen die voor het eerst bij jou te gast zijn, zijn vaak heel nieuwsgierig hoe het er uit zal zien op hun vakantieadres. Licht alvast een tipje van de sluier op door op je website een paar mooie video’s te plaatsen waarin ze een kijkje kunnen nemen in jouw gastenverblijf, of bijvoorbeeld in de tuin, in het nabijgelegen dorp of in de wijdere omgeving. Met zulke waardevolle filmpjes maak je het voor nieuwe gasten veel makkelijker om hun eerste boeking bij jou te doen.

 

6. Vraag je gasten om recensies

Vraag jij je gasten altijd om een recensie te geven over hun verblijf bij jou? Of voel je je weleens lichtelijk bezwaard om erom te vragen? Niet nodig! Recensies zijn er niet voor jou, ze zijn er omdat ze waardevol zijn voor je toekomstige gasten. Zij kunnen dankzij deze recensies makkelijker beslissen om een boeking bij jou te doen. Laat je gasten in een recensie niet alleen vertellen hoe ze het bij jou gehad hebben, maar vooral ook wat ze gedaan hebben tijdens hun vakantie en hoe jij hen geholpen hebt (bijvoorbeeld met tips over leuke uitstapjes).

 

7. Help bij het vasthouden van het vakantiegevoel

Minstens zo belangrijk als de vakantievoorpret is het nagenieten van een heerlijke vakantie. De meeste mensen zijn binnen een week na hun vakantie alweer opgeslokt door de dagelijkse drukte van werk, school of studie, sporten en andere activiteiten. Bedenk iets waarmee jij van waarde kunt zijn om het vakantiegevoel langer vast te houden. Je kunt bijvoorbeeld een collage maken van mooie foto’s van jouw gastenverblijf en omgeving en deze aan je gasten toesturen om als screensaver op hun computer te gebruiken. Zo denken ze elke dag bij het opstarten van hun computer even aan jou en de mooie vakantie die ze bij je hebben gehad – en willen ze vast nog een keer terugkomen!

 

Een gastenverblijf met de WAUW-factor

De W van Waardevol is onderdeel van de WAUW-factor: Waardevol, Aantrekkelijk, Uniek en Winterproof zijn, dé manier om meer gasten aan te trekken. Vind je het leuk om regelmatig tips te krijgen over hoe jij een gastenverblijf met de WAUW-factor krijgt? Like dan mijn Facebookpagina voor ondernemers in het buitenland.

 

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
Geen reactie's

Geef een reactie