Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; AutorespondPlugin has a deprecated constructor in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-content/plugins/nl_autorespond-plugin/nl_autorespond_plugin.php on line 2

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
Deze 5 groepen gasten bezoeken jouw website - Ondernemers in het Buitenland
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

Deze 5 groepen gasten bezoeken jouw website

bezoekers op website

23 Feb Deze 5 groepen gasten bezoeken jouw website

Hoeveel mensen komen er per week op bezoek op jouw website? En wie zijn deze mensen en wat komen ze precies doen? Waar het antwoord op de eerste vraag makkelijk te achterhalen is, is het beantwoorden van de andere twee vragen lastiger. Toch ga ik je een inkijkje geven in de 5 groepen mensen die te gast zijn op jouw website én hoe je ervoor zorgt dat ze een boeking bij je doen.

 

Groep 1: toevallige bezoekers

De eerste groep bezoekers komt min of meer toevallig op jouw website terecht. Tien minuten geleden waren ze nog helemaal niet van plan om ernaartoe te gaan, maar toen zagen ze bijvoorbeeld dat een van hun Facebookvrienden gereageerd had op een bericht van jou, werden ze nieuwsgierig en klikten ze door. Of ze zagen een advertentie van jouw gastenverblijf voorbijkomen of kwamen je op een andere manier tegen.

Deze groep websitebezoekers heeft nog geen heel concrete vakantieplannen, maar als jij hen een buitenkansje biedt, dan kunnen die wel spontaan ontstaan. Een voorbeeld van zo’n buitenkansje is een heel aantrekkelijke vroegboekactie. Ook met een prijsvraag of een winactie kun je deze groep verleiden: niet om direct een boeking bij je te doen, maar wel om je te mailen zodat jij vervolgens met hen in contact kunt blijven.

Vergeet niet dat deze spontane websitebezoekers jou en je bedrijf nog helemaal niet kennen. Maak hen duidelijk dat ze echt op een bijzondere website terecht zijn gekomen, bijvoorbeeld door op een opvallende plek je Zoover-cijfer of andere onderscheidingen te laten zien.

 

Groep 2: vakantievierders in de oriëntatiefase

Voor deze groep mensen duurt het meestal nog drie tot zes maanden voordat ze echt op vakantie gaan. En omdat de voorpret niet vroeg genoeg kan beginnen zijn ze zich nu al aan het oriënteren op hun vakantiebestemming en bezoeken ze daarbij ook jouw website.

Voor deze groep websitebezoekers is gevoel erg belangrijk: ze willen ergens een goed en vertrouwd gevoel bij hebben, het idee dat ze op jouw plek een mooie vakantie kunnen beleven. Daarbij zijn beelden voor hen nog belangrijker dan woorden. Maak voor deze tweede groep een video waarin je hen meeneemt op een rondleiding door jouw gastenverblijf en/of de omgeving. Kom je zelf ook in beeld, dan zorg je er nog sneller voor dat mensen een vertrouwd gevoel bij jou krijgen.

 

Groep 3: vakantievierders in de beslissingsfase

Deze groep bestaat uit mensen die al wel weten naar welk land of welke regio ze op vakantie willen, maar nog niet bij wie ze hun boeking willen doen. Zij hebben inmiddels een lijstje van twee tot vijf gastenverblijven gemaakt waartussen ze nog twijfelen.

Deze derde groep websitegasten vindt het fijn als ze snel wat dingen met elkaar kan vergelijken. Ook voor deze groep kan een (vroegboek)actie aantrekkelijk zijn. Zorg sowieso dat gegevens die voor oriënterende vakantiegangers belangrijk zijn – zoals je prijzen – duidelijk te vinden zijn op je website. Maar houd het niet alleen bij feitelijke informatie: zorg dat websitebezoekers ook recensies van je gasten goed op je website kunnen vinden, want die worden grondig gelezen door oriënterende websitebezoekers.

Groep 4: vakantiegangers in de koopfase

Dit zijn websitebezoekers die al precies weten wat hun vakantiebestemming wordt: zij komen bij jou op vakantie. Toch vinden ze het nog steeds wel spannend om hun vakantie echt te boeken. Voor deze groep websitebezoekers is het belangrijk dat je toegankelijk en makkelijk benaderbaar bent. Je bent dat als je contactgegevens duidelijk overal op je website te vinden zijn of als je bijvoorbeeld een chatfunctie op je website hebt, zodat ze je altijd kunnen bereiken als ze nog iets willen vragen. Ook is het slim om een foto van je (of jullie) zelf en een lijstje met meest gestelde vragen op de boekingspagina van je website te zetten, voor een extra betrouwbaar gevoel.

Groep 5: terugkerende gasten

Dit zijn websitebezoekers die jou al persoonlijk kennen. Ze wéten al dat ze bij jou een heerlijke vakantie gaan beleven en kunnen eigenlijk meteen door naar je boekingspagina. Wel is het leuk om deze terugkerende gasten te verrassen, bijvoorbeeld met een leuk nieuwtje. Schrijf op een blogpagina op je website regelmatig over nieuwe ontwikkelingen in jouw gastenverblijf, zoals een nieuwe kamer, een nieuw huisje of een nieuwe faciliteit die je hebt, een nieuwe themaweek die je gaat organiseren, enzovoort.

Ook buiten je website zijn er tal van manieren om bestaande gasten in de watten te leggen, daar zal ik in een andere blog eens meer over schrijven.

 

Gratis online workshop: 4 makkelijke manieren om meer gasten te krijgen

Binnenkort geef ik weer een gratis workshop waarin ik je laat zien hoe je op een makkelijke manier meer gasten krijgt. Je kunt deze workshop gewoon online volgen, op elke plek op de wereld. Meld je hier aan voor de workshop 4 makkelijke manieren om meer gasten te krijgen.

 

 

 

 

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
Geen reactie's

Geef een reactie