Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.ondernemersinhetbuitenland.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
5 tips om hoger te scoren in Google
Meest recente berichten
Nieuwsbrief

Recente reacties
Tags

5 tips om hoger te scoren in Google

google goed gevonden worden

24 Aug 5 tips om hoger te scoren in Google

Goed gevonden worden in Google: dat wil volgens mij iedere ondernemer wel. En er zijn veel dingen die je zelf kunt doen om hoger te scoren in Google, zo veel zelfs dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. In deze blog geef ik je vijf tips zodat jij hoger in de zoekresultaten van Google terecht kunt komen.

 

Er zijn technische dingen die je aan de achterkant van je website kunt doen om hoger in Google te komen, je kunt betalen om goed gevonden te worden op bepaalde zoekwoorden en je kunt zelf de teksten op je website zo schrijven dat je site hoger in Google komt. In deze blog focus ik vooral op de dingen die jij zelf in je teksten kunt doen, al heb ik om te beginnen ook een technische tip voor je.

 

Tip 1: zorg dat je website responsive is

Responsive betekent dat je website op alle apparaten – dus op een computer, een laptop, een tablet én een telefoon – goed te bekijken is. Je website past zich vanzelf aan de grootte van het beeldscherm van je bezoeker aan. Is je website niet responsive, dan ziet iemand die jouw website op een telefoon bezoekt de teksten in piepkleine letters en zal hij snel afhaken. Google vindt het belangrijk dat websites responsive en dus gebruiksvriendelijk zijn: responsive websites komen hoger in de zoekresultaten, websites die op een tablet of telefoon niet goed te bekijken zijn zakken steeds verder weg.

 

Tip 2: verdiep je in jouw ideale websitebezoeker

Natuurlijk weet je wie jij graag als bezoeker op jouw website ziet: nieuwe gasten of klanten! Maar wat weet je van hen? Wie zijn ze en wat zijn hun wensen en/of eisen als ze op zoek zijn naar jouw aanbod? Pas als jij een duidelijk profiel hebt van wie jouw ideale websitebezoeker is, kun je ook de teksten op jouw website zo schrijven dat jullie elkaar in Google weten te vinden.

 

Tip 3: gebruik zoekwoorden, maar wel met mate

Zoekwoorden zijn de woorden waar jouw toekomstige gasten of klanten in Google op zoeken op het moment dat ze behoefte hebben aan jouw aanbod. Zorg dat je deze zoekwoorden gebruikt in jouw websiteteksten: in de titels/koppen op je website, in tussenkoppen, in de lopende tekst en ook in de bestandsnaam van foto’s en in links die je eventueel op je website plaatst. Hoewel het goed is om zoekwoorden te gebruiken, is het niet verstandig om hierin te overdrijven. Als jij je website helemaal volstopt met zoekwoorden, dan straft Google dit juist af. Alles draait bij zoekwoorden om de juiste balans.

 

Tip 4: ga bloggen

Het schrijven van blogs is heel goed voor de vindbaarheid van je website. Dat werkt zo: Google houdt van actuele websites en plaatst deze hoger in de zoekresultaten. Zoek maar eens op een actueel onderwerp: meestal krijg je als eerste zoekresultaten de websites van verschillende nieuwsmedia te zien. Dat komt doordat zij vaak dagelijks tien of meer nieuwe artikelen op hun website plaatsen. Zo fanatiek hoef jij natuurlijk niet te zijn met het schrijven van blogs, maar zorg er wel voor dat je gemiddeld eens per twee weken iets nieuws op je website plaatst. Google zal daardoor vaker een bezoek aan je website brengen en bij elk bezoek even kijken op welke woorden jij graag goed gevonden wilt worden.

 

Tip 5: schrijf waardevolle teksten

Wat je ook gaat doen met je teksten om ze goed vindbaar te maken in Google, zet altijd de leesbaarheid voor je bezoekers voorop. Als jouw teksten waardevol en interessant zijn, dan blijven jouw websitebezoekers gemiddeld langer op je website, en ook dat is voor Google een criterium om jouw website te ‘ranken’: oftewel in te delen in de zoekresultaten. Google kan immers meten hoe lang bezoekers op jouw website blijven. Haakt iedereen binnen een halve minuut af, dan is dat voor Google een signaal om jouw website lager in de zoekresultaten te zetten. Blijven bezoekers lang op je website, dan kom je juist hoger in de zoekresultaten.

 

Hulp nodig bij Scoren in Google?

Doe dan mee aan de online training Scoren in Google in 2018 waarbij je stap voor stap aan de slag gaat met de belangrijkste dingen voor de vindbaarheid van jouw website in Google. Je leest hier alles over de online training Scoren in Google in 2018.

Rimke de Groot
emigratietaal@gmail.com
Geen reactie's

Geef een reactie